CTA – jak przekonać internautę do podjęcia decyzji?

Zachęcenie odbiorcy do wykonania konkretnego działania to jedna z najistotniejszych rzeczy w kontekście funkcjonowania naszej strony internetowej. To właśnie dzięki interakcji jesteśmy w stanie zwiększać sprzedaż czy wzmocnić zainteresowanie konkretnym produktem lub usługą. Poza tym, dobrze skonstruowane i przemyślane hasła to również szansa na rozwój poprzez lepsze pozycjonowanie oraz zwiększony zasięg. Analizując ten kontekst, w dzisiejszych czasach bardzo często możemy spotkać się ze skrótem CTA. Czym jest to pojęcie i dlaczego powinniśmy z niego korzystać? O tym już poniżej.

Co to jest CTA?

CTA jest skrótem od angielskiego Call to Action. Tłumacząc to zagadnienie na nasz rodzimy język możemy domyśleć się, że jest to swego rodzaju zachęcenie odbiorcy do podjęcia konkretnego działania – akcji. Może to być np. zakup danego produktu, odwiedzenie konkretnej podstrony, zapisanie się do newsletteru czy pobranie aplikacji. Niezależnie od sytuacji, naszym celem jest wywołanie konkretnego działania, które w konsekwencji ma przełożyć się na zwiększony ruch na witrynie, sprzedaż, a w konsekwencji wzrost zysku. 

Gdzie można znaleźć Call to Action? 

Call to Action może funkcjonować w wielu miejscach. W większości przypadków utożsamiamy je z przyciskiem, który ma zachęcić nas do konkretnego działania. Niemniej jednak tego typu slogany reklamowe znajdują się również w innych miejscach, takich jak:

  • meta description – jest to krótki opis witryny, podstrony czy konkretnego artykułu. Najczęściej możemy znaleźć go w wynikach wyszukiwania, gdzie opisuje konkretny link. Call to Action w tym miejscu pozwala przede wszystkim na zainteresowanie internauty tym, co mamy do zaoferowania. Rezultatem jest odwiedzenie naszej strony i być może skorzystanie z oferty; 
  • reklamy internetowe – CTA możemy znaleźć na banerach informacyjnych, które przedstawiają produkt czy usługę. W tym miejscu warto zauważyć, że reklamy często pojawiają się na serwisach zewnętrznych i mają na celu kierować ich odbiorcę do punktu docelowego;
  • mailing – wiadomość tekstowa to znakomite miejsce na zawarcie przesłania, które chcemy przekazać. Chodzi tutaj nie tylko o stricte reklamowy wydźwięk, ale też o każdy inny e-mail, który może na końcu zawierać krótkie przedstawienie naszej oferty i zachętę do skorzystania z usług czy zakupienia produktów.

Jak zaprojektować CTA?

Przekonanie internauty jest niezwykle istotnym czynnikiem, który ma swoje odzwierciedlenie w ruchu na naszej stronie czy generowanych zyskach. W związku z tym podejmując decyzję o zaprojektowaniu CTA powinniśmy pamiętać o kilku zasadach. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę obecność przycisku, który w łatwy i przejrzysty sposób jest w stanie zakomunikować, o co tak naprawdę nam chodzi. Krótki tekst powinien być chwytliwy, ale nie nachalny. Z drugiej strony niezwykle istotny jest też jego design – rozwiązanie powinno być spójne kolorystycznie, posiadać przyjemną w odbiorze czcionkę oraz być ukierunkowane na ściśle określony cel. Poza tym, projektując CTA powinniśmy wziąć pod uwagę jego położenie oraz przekaz. Przykładowo, przycisk powinien być widoczny i stosunkowo duży. 

Co więcej, projektowanie CTA to nie tylko strona graficzna i tekstowa. To również działania analityczne, które powinny iść w parze z wcześniej wspomnianymi wskazówkami. Po opublikowaniu rozwiązania na bieżąco powinniśmy śledzić, czy generuje ono odpowiednie zainteresowanie. Jeżeli nie, wówczas warto zastanowić się nad modyfikacjami.

Comments are closed.