Czym jest content i jaką rolę pełni w pozycjonowaniu stron internetowych?

content

W kontekście pozycjonowania stron internetowych wiele mówi się o contencie. Pełni on bardzo ważną rolę w optymalizacji witryny, tak aby znajdowała się ona na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach internetowych. Z drugiej strony, content musi być też użyteczny dla internautów. Co to content i jaką rolę pełni w pozycjonowaniu stron www?

Czym jest content?

Content to nic innego, jak treść, która znajduje się na danej stronie internetowej. W praktyce oznacza, że przez content należy rozumieć teksty, zamieszczone:

  • na blogach,
  • na stronach internetowych,
  • w sklepach internetowych (na przykład opisy produktów).

To, co użytkownik może przeczytać na danej stronie, to w gruncie rzeczy content, który wymaga odpowiedniego opracowania. Jak powszechnie wiadomo, treści nie mogą być przypadkowe, nieciekawe czy ubogie w informacje. Dlatego też przypisuje się im bardzo dużą rolę w optymalizowaniu stron internetowych pod wyszukiwarki. Z drugiej strony, treści muszą być też wartościowe dla internautów, gdyż w przeciwnym razie nie będą oni zaglądać na daną witrynę. 

Content, a pozycjonowanie stron internetowych

W ostatnim czasie wiele można usłyszeć o tak zwanym seo content, czyli treściach, które pomagają pozycjonować strony czy sklepy internetowe. Ich cechami szczególnymi są:

  • unikatowość – treści nie można kopiować ani powielać,
  • odpowiednie formatowanie,
  • użycie fraz kluczowych,
  • dostarczenie użytkownikom cennych informacji,
  • odpowiednia długość.

W kontekście pozycjonowania stron internetowych, należy pamiętać, że content pełni tak samo duże znaczenie, jak na przykład pozyskiwanie linków czy wstawianie odpowiednich grafik. Mówi się nawet, że bez treści nie ma strony, co zresztą jest faktem, bowiem ani wyszukiwarki, ani internauci nie promują witryn „niemych”. Ważne, aby content na danej stronie często aktualizować, co jest dla wyszukiwarki oznaką, że strona naprawdę istnieje i ma na celu przede wszystkim dotarcie do potencjalnych użytkowników. Stworzenie odpowiedniego contentu warto zlecić specjalistom do spraw SEO

Comments are closed.