Czym jest SXO i jak może pomóc Twojemu biznesowi?

sxo co to

SXO, czyli Search Experience Optimization to zestaw koncepcji optymalizacji stron internetowych, których celem jest zapewnienie użytkownikom jak najwyższej konwersji. Udowodniono, że działa dobrze z wieloma różnymi stronami internetowymi i może być dostosowany do różnych oczekiwań użytkowników w Internecie.

Co to jest SXO?

SXO to skrzyżowanie SEO i UX. Termin ten nie jest wyczerpującą definicją, ale istnieje w branży. SXO można zdefiniować w sposób bardziej szczegółowy jako kompleksowe działania z obszaru SEO on-site, SEO off-site, CRO oraz UX.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek już nie wystarcza. Pod uwagę należy brać wiele czynników, takich jak trafność (dostarczana przez świeżą treść), a także sposób dostarczania/dostarczania treści użytkownikom. Tu właśnie przydają się działania UX, które mają na celu poprawę doświadczeń związanych z korzystaniem z produktu lub usługi.

Działania SXO – co się na nie składa?

Model SXO składa się z trzech głównych elementów:

– Treść witryny: Obejmuje to tekst i zawartość witryny, a także obrazy, filmy i inne media w witrynie.

– Projekt witryny: projekt witryny powinien być zoptymalizowany pod kątem SEO, w tym tego, jak wygląda na różnych urządzeniach i rozmiarach ekranu.

– Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek w witrynie: obejmuje tagi tytułu, tagi metaopisu i słowa kluczowe używane w treści samej witryny, a także używane adresy URL

Audyt SXO – na co zwrócić uwagę?

Audyt SXO to raport, który w kompleksowy sposób przedstawia mocne i słabe strony twojej witryny internetowej oraz to jak poszczególne czynniki wpływają na doświadczenia użytkowników.

Oto niektóre z kluczowych punktów, na które należy zwrócić uwagę podczas przeprowadzania audytu SXO:

  • Layout. Im bardziej przejrzysty i czytelny – tym lepiej.
  • Kolorystyka
  • Jakość contentu
  • Dostępność
  • Parametry Core Web Vitals
  • CTA.

SXO marketing – czy warto?

Należy zauważyć, że SEO ewoluowało na przestrzeni lat i nie chodzi już tylko o ranking słów kluczowych. Obejmuje wiele innych aspektów, takich jak szybkość ładowania witryny, współczynnik odrzuceń, współczynnik konwersji itp. SXO może pomóc na wiele sposobów, np. poprawić wrażenia klientów i współczynniki konwersji, pomóc w zdobyciu lojalnych klientów. Firmy mogą również polepszyć swoje rankingi wyszukiwania, zapewniając poprawę zadowolenia użytkownika i trafność. Nowości i możliwości znajdziesz na https://sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/sxo/.

Comments are closed.