Prawidłowe pisanie i używanie anchor

SEO lip 9, 2022
Anchor

Co to jest anchor? Anchor text to jedno słowo lub fraza, które jest używane jako link prowadzący do odpowiedniej strony. Ma obce pochodzenie (anchor) i przetłumaczone z angielskiego oznacza „kotwicę”. Link kotwiczny jest umieszczany pomiędzy tagami<a>. Zastosowanie linków ułatwia nawigację po witrynie lub innym zasobie internetowym, a także wpływa na promocję wyszukiwania. Jest to dość skuteczne narzędzie, jeśli jest stosowane prawidłowo.

Osobliwości związane z wymyślaniem właściwych anchor

Rozcieńczone i nierozcieńczone anchory są używane dla maksymalnego efektu w rankingu linków. Nierozcieńczony anchor to fraza kluczowa, która jest osadzona pomiędzy znacznikami i jest linkiem do pożądanej sekcji lub strony, zasobu strony trzeciej. Co to jest rozcieńczona kotwica? Jest to fraza kluczowa, która jest podzielona z różnymi słowami trzeciorzędnymi. Na przykład zapytanie kluczowe „kup okna” będzie anchorem nierozcieńczonym, natomiast „kup tanie okna plastikowe” będzie anchorem rozcieńczonym.

Co należy wziąć pod uwagę przy wyborze i komponowaniu anchorów dla linków:

  • Numer na stronie zasobu internetowego. Nie zaleca się stosowania linków z tym samym tekstem, w przeciwnym razie wyszukiwarki mogą potraktować to jako spam i obniżyć ocenę zasobu lub usunąć go z organicznych wyników. Istnieje nawet proporcja, której zaleca się przestrzegać: stosunek linków rozcieńczonych do nierozcieńczonych — 70%/30% lub 75%/25%;
  • Trafność (adekwatność do treści). Komponując tekst dla linków HTML, należy upewnić się, że prowadzi on do strony lub zasobu, którego tematyka jest taka sama jak treść;
  • Czytelność. Nienaturalne zapytania, które po prostu powtarzają najpopularniejsze słowa kluczowe, ale nie zostały zredagowane zgodnie z zasadami języka rosyjskiego („tanie meble w Warszawie” itp.), z dużym prawdopodobieństwem zostaną odebrane przez robota wyszukiwarki jako spam;

Prawidłowe pisanie i używanie anchor

Aby skutecznie wykorzystać linki wewnętrzne i zewnętrzne do promocji w sieci, trzeba nie tylko wiedzieć, czym jest anchor. Konieczne jest również zrozumienie specyfiki promocji, przyczyn powstawania filtrów w wyszukiwarkach itp. Kompetentni webmasterzy i copywriterzy dobierają zapytania kluczowe za pomocą specjalnych serwisów, unifikują je, dopasowują do treści stron, do których linkują.

Przez anialityczka